کوشاکار 35 ساله شد
سوییچ 10 گیگابیتی هواوی برای زیرساخت پرداخت آنلاین

سوییچ شبکه ده گیگابیتی هواوی در زیرساخت پرداخت آنلاین معاملات تریلیون یوانی شرکت ALIPAY

سوئیچ 10گیگابیتی هواوی:

Alipay به عنوان یک شرکت چینی و زیرمجموعه گروه Alibaba به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو پردازش پرداخت آنلاین در جهان و پیشتاز این زمینه در چین می باشد که به ارائه خدمات ساده، ایمن و سریع پرداخت آنلاین (از قبیل پرداخت الکترونیکی، پرداخت امن و پرداخت از طریق موبایل) به میلیون ها کاربر و کسب و کار در سرتاسر دنیا می پردازد. اپلیکیشن Alipay درخرید آنلاین نگرانی کاربران را در مورد امنیت پرداخت هایشان کاملاً از بین می برد. تقریباً 300 میلیون کاربر در Alipay در طول ده سال گذشته ثبت نام کرده اند و حجم معاملات روزانه آن از 200 میلیون یوآن چین در روز، به یک و نیم میلیارد یوآن در روز افزایش یافته، به نحوی که گردش مالی سالانه آن به تقریباً 400 میلیارد یوآن رسیده است. با توجه به رشد سریع خدمات در Alipay ، شرکت Alibaba متوجه شد که انواع شبکه های قدیمی دیگر نمی توانند پاسخگوی سرعت بالا و حجم بالای تبادل سرویس های ارائه شده از سوی Alipayباشند. لذا تصمیم به ساخت یک زیرساخت تبادل داده جدید گرفته شد. چالش های کلیدی Alipay معاملات آنلاین پدیده تقریباً نوظهوری است و مبادلات پولی محصولات و خدمات شرکت ها روی بستر اینترنت شدیداً نیازمند یکپارچگی اطلاعات، به هنگام بودن انتقال داده ها و امنیت و ثبات شبکه می باشد. همچنین خدمات خرید آنلاین توسط شرکت Taobao (یکی از زیر مجموعه های Alibaba که نه تنها در چین، بلکه در تمام دنیا خدمت ارائه می دهد) مشتمل بر انتقال تصاویر با حجم بالا است که این ویژگی نیازمند تجهیزات شبکه مناسب پشتیبانی از پردازش داده های غیر قابل پیش بینی می باشد و افزایش داده های غیر قابل پیش بینی که بیشتر از توانایی تجهیزات شبکه ای فعلی بود این نیاز را تشدید می کرد. به عنوان مثال، در تاریخ 11 سپتامبر 2011 تقریباً 3.420.000 کاربر در عرض 1 دقیقه از زمانی که جشنواره خرید آنلاین آغاز شد به وب سایت Taobao هجوم آوردند. حجم معاملات بعد از 8 دقیقه به 100 میلیون یوآن چین، بعد از گذشت 21 دقیقه به 200 میلیون، و در ساعت 4 بعدازظهر (به وقت محلی) به 2 میلیارد یوآن چین و تقریباً 10میلیون سفارش خرید افزایش یافت. بنابراین نیاز به یک شبکه با تحمل بار داده های زیاد و سرعت بالا بود. یک شبکه داده امن و قابل اعتماد 10 گیگابیتی در این شرایط تنها راه چاره بود. برای حل معضل افزایش داده های غیر قبل پیش بینی در مسیر پرداخت آنلاین، هواوی سوییچهای دیتا سنتر 10 گیگابیتی برای Alipay تأمین کرد که هم امنیت داده ها و هم عملکرد خدمات مالی Alipay را تضمین نموده و هم با افزایش سرعت خدمات رسانی مطابقت دارد. راهکار هواوی سوئیچ دیتا سنتری 10 گیگابیتی هواوی که به Alipay پیشنهاد شد شامل ویژگی های زیر است:

  • به زیرساخت پرداخت آنلاین این امکان را می دهد که معاملات چند هزار میلیارد یوآنی را پردازش کند: سوییچ شبکه S9706 دسترسی 300 سرور گیگابیتی دارای دو کارت شبکه را پشتیبانی می کند. ظرفیت بالای سوئیچ (2 ترابیت در ثانیه) و چگالی بالا در پورتها (576 پورت گیگابیت روی هر دستگاه) اجازه افزودن سرورهای قدرتمند و جدید را می دهد.
  • شبکه مسطحی که با قابلیت های سوییچینگ غیر بلاکی (non-blocking) ، برای مدیریت ترافیک ناگهانی داده ها مهیا شده است: یک ساختار شبکه مسطح دولایه ای و Cache با قابلیت پشتیبانی از بسته های داده با حجم بالا در دویست میلی ثانیه، امکان سوییچینگ داده ها با سرعت بالا و به صورت Non-blocking را می دهد.
  • مدیریت(زمانبندی) انعطاف پذیر ترافیک برای جلوگیری از خطرات (ریسکهای) امنیتی: لینک های ترکیبی ده گیگابیتی بین سوییچ های S9706 برقرار شده و به عنوان Uplink های سوییچ های S9706 بکار گرفته شده تا توازن بار صورت گرفته و از ایجاد نقطه شکست منفرد (SPOF) جلوگیری شود. همچنین پروتکل Multiple Spanning Tree یا MSTP نیز برای جلوگیری از Broadcast Storm فعال شده است.
  • عملکرد قدرتمند و بکارگیری در مقیاس بزرگ جهانی: سوئیچ شبکه S9706 هواوی قابلیت سوئیچینگ تا 2 ترابیت بر ثانیه و فورواردینگ تا 1 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند 120 گیگابیت بر ثانیه برای هر ماژول را دارا بوده و این امکان را می دهد تا سرویس های مالی به صورت ایمن و مطمئن و به هنگام برای پرداخت های آنلاین مشتریان در سراسر جهان فراهم گردد.

منافع مشتریان

  • هوآوی به Alipay کمک کرد یک شبکه مرکز داده ای پایدار بسازد تا Alipay بتواند خدمات بسیار مؤثر و ایمنی در پرداختهای آنلاین ارائه نماید.
  • راهکار هواوی به نیازمندی های Alipay در خصوص تداوم انتقال داده های در حال افزایش این مشتری (Alipay پیش بینی کرده بود که حجم معاملات در سال 2014 از مرز یک هزار میلیارد یوآن چین خواهد گذشت) با تجهیزات دارای پورت های با ظرفیت بالا پاسخ مناسبی ارائه داد.

Share this post

Leave a comment

Filtered HTML

  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Lines and paragraphs break automatically.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.