کوشاکار 35 ساله شد
Huawei Smart Hotel | هتل هوشمند هواوی

راهکار هتل هوشمند هواوی

معرفی راهکار هوآوی برای هتل‌های هوشمند

امروزه صنعت هتل‌داری، بیش از پیش رقابتی شده است. مهمان‌ها در مقابل پولی که خرج می‌کنند انتظارات بیشتری دارند، این در حالی است که همواره قیمت‌ها در حال افزایش است. هواوی راهکارهای متنوعی را برای کمک به هتل‌ها و رساندن آن ها به کلاس جهانی، صرف نظر از اندازه آن‌ها، ارائه می‌کند.

راهکارهای هواوی، شبکه‌های سیمی و وایرلس را با معماری آسان برای مدیریت، ادغام می‌کند که خدماتی چون تلفن، دسترسی به اینترنت با پهنای باند وسیع، ویدئو کنفرانس و نظارت تصویری با کیفیت اچ‌دی را پشتیبانی می‌کند. هواوی به بهبود سطح رضایت مهمان‌ها و حفظ مشتریان در برابر رقبا کمک می‌نماید. خدمات نوآورانه هتل‌ها ارائه شده توسط هواوی و عملکرد کارآمد‌تر می تواند راهکاری سودآور باشد.

1) راهکار شبکه هتل

هتل‌های زنجیره‌ای می‌توانند با استفاده از معماری مجتمع راهکار شبکه هواوی، شبکه‌های درجه یک را راه‌اندازی کنند. این راهکار به نحوی طراحی شده است که به هتل‌ها زیرساخت شبکه ای کامل و مقرون به صرفه، با سرمایه گذاری محدود و پرسنل تعمیر و ‌نگه‌داری محدود، ارائه دهد. راهکار شبکه هواوی شامل موارد زیر است:

• استقرار سریع شبکه برای به حداقل رساندن هزینه‌ها

• سلسله مراتب ساده برای شبکه که در آن یک دستگاه، خدمات چند گانه ای را برای کاهش هزینه‌های شبکه ارائه می دهد.

• آنتی ویروس جامع و سایر اقدامات امنیتی برای حفاظت از شبکه‌های هتل در برابر ویروس‌های انتقال یافته از کامپیوتر مهمانان

• ارتباط امن بین دفتر مرکزی و شعب هتل‌ها برای دستیابی به همه این مزایا، معماری مجتمع، تعداد نودهای شبکه را کاهش می دهد و یک اهرمی برای عملکرد خوب با کمترین هزینه برای مجموعه فراهم می آورد.

این راهکار، با استفاده از روترهای مجتمع ، سوئیچ های لایه دسترسی و درگاه‌های تلفن (voice gateway)، شبکه‌ای یکپارچه و با ثبات و امن فراهم را می‌کند. این رویکرد از یک مدل طراحی شبکه دو لایه، برای به حداکثر رساندن امنیت و عملکرد، در عین به حداقل رساندن هزینه و خطا استفاده می‌کند. لایه مرکزی، امکانات مجتمع را فراهم می کند لایه مرکزی شبکه، از روترهای AR G3 هواوی استفاده می‌کند. هر روتر می‌تواند با ماژول‌های سوئیچینگ قوی با ظرفیت‌های مختلف برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز، تجهیز شود. این ماژول‌ها امکانات امنیتی برای حفاظت از شبکه‌های هتل را نیز تامین می‌کنند. ماژول‌های Voice در روترها به شبکه عمومی سوئیچ شده تلفن (PSTN)، متصل می شوند و تلفن‌های IP و آنالوگ را پشتیبانی می‌کنند. نرم افزار کنترل دسترسی (AC) داخلی روتر، شبکه‌های وایرلس هتل را مدیریت می‌کند. با یکپارچه نمودن این عملکردهای متنوع، روتر مجتمع AR G3 می‌تواند به کاهش تعداد لایه‌های شبکه برای هتل کمک کند. لایه دسترسی، اتصال امن را فراهم می کند لایه دسترسی شبکه هتل از سری سوئیچ‌های S1700/S2700، برای ارائه حفاظت قوی لایه ۲ و قابلیت‌های دسترسی استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها معمولا در اتاق تجهیزات در راهروهای طبقات مستقر شده‌اند. در جهت بالادست سوئیچ‌ها از طریق لینک‌های فیبر نوری یا الکتریکی GE به لایه مرکزی اطلاعات می فرستند. در جهت پایین دست، سوئیچ ها برای انواع دستگاه ها، اتصال ایترنت فراهم می‌کنند از جمله برای: کامپیوترها، اکسس پوینت‌های وایرلس، دوربین‌های امنیتی IP و تلفن‌های IP. سوئیچ‌های هواوی می‌توانند برای برخی دستگاه‌ها، امکان تسهیل سیم‌کشی Power-Over-Ethernet) PoE) را فراهم کنند. سوئیچ‌ها به منظور ایجاد اتصال تلفن‌های آنالوگ، با دستگاه‌های دسترسی یکپارچه (IAD) کار می‌کنند. پیکربندی مجتمع (Batch) موجب تسهیل پیاده سازی می شود هواوی این امکان را می دهد که پیکربندی کل شبکه در فایلی روی سرور ذخیره گردد. هنگام روشن شدن، تجهیزات شبکه به سرور پیکربندی متصل شده و فایل مربوط به پیکربندی خود را دانلود می کنند. ، امنیت شبکه جامعی را با محافظت از سمت خارج شبکه ، جداسازی منطقه ای و حفاظتین امر زمان لازم برای پیکربندی تجهیزات و خطاهای احتمالی در پیکربندی دستی را کاهش داده و از بسیاری وظایف نگهداری و عیب یابی بی نیازتان می سازد.

سه نوع روش امنیتی سبب اطمینان از حفاظت شبکه می‌شود هواوی امنیت شبکه جامعی را با محافظت از سمت خارج شبکه ، جداسازی منطقه ای و حفاظت لایه دو فراهم می‌کند که شامل موارد زیر است:

• ایزولاسیون پورت‌ها در اتاق هر یک از مهمان ها

• ایزولاسیون شبکه اتاق های مهمان هتل از شبکه دفاتر هتل و استفاده از (Access-List (ACL برای کنترل دسترسی به منطقه سرور

• حفاظت کل شبکه هتل از خارج با استفاده از یک ماژول فایروال که در روترهای سری AR G3 وجود دارد.

2) راهکار شبکه وایرلس هتل

هتل‌ها معمولاً با این مشکل مواجهند که شبکه‌های وایرلس آن‌ها انتظاراتشان را برآورده نمی سازد، زیرا:

• هتل‌ها به طور معمول از Fat Access Points  به طور مستقل استفاده می‌کنند که ممکن است سیگنال‌های وایرلس ناکافی ارائه دهد و سبب دشواری در بهره برداری و نگه داری شود.

• اکسس پوینت‌ها در راهروهای هتل، سیگنال را از طریق دیوارها به درون اتاق‌ها منتقل می‌کنند که سبب تضعیف سیگنال در اتاق‌ها می‌شود.

• سیستم وایرلس هتل برای پشتیبانی از ویدئوهای درخواست شده (VoD) یا خدمات تلفنی وایرلس، پهنای باند و پوشش کافی ندارد.

راهکار شبکه وایرلس هتل هواوی از یک Access controller) AC) و اکسس پوینت‌های باریک (Thin APs) برای پیاده سازی شبکه‌های وایرلس با پهنای باند بالا و پوشش برای هر بخش از هتل ، استفاده می‌کند. این اکسس پوینت‌ها فشرده را می‌توان به روش های مختلفی نصب کرد و هتل‌ها به راحتی می‌توانند سیاست‌های دسترسی و کنترل گروه کاربران را برای کمک به حفظ امنیت هتل، پیکربندی کنند. راهکار شبکه وایرلس هتل هواوی تضمین می‌کند تمام دستگاه‌هایی همچون تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند ‌بتوانند در هر منطقه از هتل، از اتاق مهمان تا اتاق‌های کنفرانس و رستوران، باغ‌ها و استخرهای شنا، به اینترنت دسترسی داشته باشند و از این طریق پوشش کامل مطمئن و امکان مدیریت آسان  انتظارات مهمان های هتل را فراهم می‌کند. سیستم‌های سیمی و وایرلس یکپارچه، مدیریت بهره برداری و نگه‌داری را ساده می‌کنند.

راهکار شبکه وایرلس هتل هواوی، شبکه وایرلس را با شبکه سیمی هتل ادغام می‌کند و بدین منظور از یک سرور تأیید هویت واحد برای هر دو شبکه، سیستم مدیریت شبکه یکپارچه e-Sight و سوئیچ‌های مرکزی که تبادل اطلاعات با سرعت بالا، ۱۰ گیگابیت بر ثانیه، را در پهنای باند Uplink و Downlink فراهم می‌کنند، استفاده می‌شود.

معماری شبکه وایرلس، از یک AC برای تسهیل مدیریت AP‌ها استفاده می‌کند. با کمک نرم افزار e-Sight، این معماری شبکه از پیکربندی و مدیریت یکپارچه APها، پیکربندی مبتنی بر wizard، شناسایی مکان دقیق مشکلات شبکه و ترمیم سریع این مشکلات، پشتیبانی می‌کند. به علاوه این راهکار، با بهره گیری از الگوریتم بهینه‌سازی شبکه پیشرفته هواوی از AC برای مدیریت مرکزی سیگنال‌های فرکانس رادیویی APها و گسترش پوشش سیگنال‌های وایرلس استفاده می کند. این فناوری، رومینگ وایرلس را آسان نموده و تعادل بار هوشمند را پیاده سازی می‌کند. انعطاف پذیری استقرار AP برای دستیابی به پوشش کامل وایرلس بر اساس الزامات سایت هر هتل، راهکار شبکه وایرلس هواوی برای هتل ها یک روش استقرار مناسب پیشنهاد می دهد. برای مثال، ترافیک دیتای شبکه مبتنی بر وایرلس می تواند به صورت یکپارچه با سایر داده ها اعم از صوت و تصویر از طریق یک بستر ارتباطی مشترک مانند CABLE TV و یا با استفاده از یک خط اختصاصی اترنت منتقل شود . سیاست‌های اصلاح شده کنترل گروه کاربران، دسترسی امن‌تر را فراهم می‌کند راهکار شبکه وایرلس هتل هواوی، استفاده از سیاست‌های کنترلِ گروه کاربران را ممکن می‌سازد که عملکرد آن از لیست کنترل دسترسی سنتی (ACL) بهتر است. سیاست‌های کنترل، از دسترسی مستقل کاربران که شناسه SSID یکسان را دارند، پشتیبانی می‌کند و برای پیاده‌سازی کنترل دسترسی و تنظیم سرعت برای هر کاربر، تنظیمات لیست سیاه و لیست سفید را اعمال می‌کند. سیاست‌های اصلاح شده کنترل گروه کاربران، جداسازی امن شبکه وایرلس هتل را آسان و کارآمد می‌کند، از سرقت و دسترسی اطلاعات مربوط به مشتری ها از سمت لایه دسترسی جلوگیری نموده و شبکه اتاق مهمانان را از شبکه دفتر هتل جدا می‌کند. همچنین راهکار هواوی شامل یک سرور تأیید هویت در هر دو شبکه سیمی و وایرلس است. اگر هتل قصد دریافت هزینه برای استفاده از شبکه وایرلس را داشته باشد، سرور میزان استفاده از شبکه وایرلس را برای محاسبه‌ی هزینه کنترل می‌کند.

زمان بندی هوشمند چند‌ کاربره، دسترسی پایدار را تضمین می‌کند هنگامی که کاربران متعدد به طور همزمان به یک AP دسترسی دارند، ممکن است شاهد کاهش سرعت شبکه خود باشند. راهکار شبکه وایرلس هتل هواوی از فناوری زمان‌بندی هوشمند چند کاربره برای تشخیص تعداد کاربران دسترسی یافته به سیستم بصورت همزمان و تنظیم پارامترهای کانال سیگنال‌دهی و متعادل سازی بار برای حصول اطمینان از دسترسی سریع و پایدار، استفاده می‌کند. این فناوری قابلیت کنترل دسترسی کاربران در حجم زیاد مانند مجالس و کنفرانس های بزرگ را دارد.

Share this post

Leave a comment

Filtered HTML

  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Lines and paragraphs break automatically.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.